Renkantis paspirtuką svarbiausias kriterijus yra jo naudojimo būdas ir vieta. Paspirtukų konstrukcija skiriasi pagal jų naudojimo vietą: ar jį naudosite judėjimui mieste, savaitgalio pasivažinėjimui neasfaltuotose keliuose ar sportui. Paspirtukų modelių įvairovė yra labai didelė, tai gali būti tiek universalūs modeliai, tiek pritaikyti konkrečiam tikslui. Dar daugiau – pasirinkimas išauga atidžiau panagrinėjus paspirtuką komplektuojančias detales ir jų kokybę.

Miesto paspirtukai

Mieste paspirtukais naudojasi suaugę ir vaikai. Tai populiarėjanti priemonė atvažiuoti į mokyklą, sporto klubą, darbą. Miesto paspirtukai dažniausiai pasižymi padidintu komfortiškumu, yra kompaktiški, dažnai susideda dalimis, kad neužimtų vietos, jei tenka pavažiuoti visuomeniniu transportu ar nešiotis patalpose, kur daug žmonių. Ratai šiuose dviračiuose dažniausiai didesni nei   150 mm, o tai leidžia išvystyti didesnį greitį bei patogiau važiuoti nelygiais paviršiais. Kuo didesnį atstumą planuojate važiuoti, tuo didesnius rinkitės paspirtuko ratus.  Paprastai miesto paspirtukai turi kokybiškus amortizatorius, minkštesnius ratus.

Įvertinimas: 5.00 iš 5
149,00 
-31%

Dideliais ratais

SMJ 255 Red

159,00  109,00 
149,00 
-17%

Dideliais ratais

SMJ NL-230 Amortizatorius

109,00  90,00 
-16%
139,00  117,00 

Paspirtukai užmiesčiui

Šie paspirtukai pritaikyti prastesnei ar žvyruotai kelio dangai. Jie dažniausiai turi didesnius pripučiamus ratus.  Jų konstrukcija tvirtesnė ir dažniausiai jie nesudedami. Su jais pravažiuosit praktiškai visur, bet dėl platesnių ratų reikės įdėti daugiau pastangų.

Paspirtukai triukams

Pagrindinė tokių paspirtukų savybė – tvirtumas, atsparumas apkrovoms. Vertinami pagal ratukų dydį (nuo 100 iki 130 mm), vairo aukštį (iki 65 cm) ir svorį. Paspirtukai nesusilanksto.

Paspirtuko konstrukcija

Paspirtukai susideda iš rėmo, platformos, ratų ir vairo. Šios sudedamosios dalys gali keistis, tačiau nesikeičia judėjimo būdas – visi jie juda atsispiriant. Kiek panagrinėsime atskiras paspirtuko dalis

Paspirtuko platforma

Pagrindinė paspirtuko dalis yra platforma. Ji dažniausai veikia kaip rėmas sujungdama ir įtvirtindama vairą, priekinį ir  užpakalinį ratus. Ant platformos klijuojamas kilimėlis, kuris neleidžia slidinėti kojai. Naujokai dažnai jaudinasi, kad ant siauros platformos netilps abi kojos pasyviai važiuojant. Tačiau dėl to nereikia jaudintis – kiek pavažinėjus kojos automatiškai suras tinkamą poziciją. Tuo tarpu platesnė platforma kiek sumažina manevringumą – padidėja galimybė kliūdyti praeivius ir žemus objektus. Platformos ilgis taip pat turi įtakos manevringumui, su trumpesne platforma bus paprasčiau važiuoti žmonių minioje.

Didelis paspirtuko aukštis gali būti didesnio nuovargio priežastimi. Kiekvieną kartą atsistūmiant gali tekti pritūpti. Tuo tarpu stovint ant žemo aukščio paspirtuko platformos atsistumsite beveik nepritūpdami. Tačiau su žema platforma reikės skirti daugiau dėmesio įveikiant kliūtis, pavyzdžiui, bordiūrus. Renkantis paspirtuką atkreipkite dėmesį, kad platforma būtų tokiame aukštyje, kad pakaktų tik šiek tiek pritūpti atsispiriant. Platforma gali būti sujungta ištisai su rėmu, tuomet platforma tvirtinasi prie rėmo iš viršaus.

Ratai

Ratai – svarbiausia paspirtuko dalis. Jie būna įvairių dydžių ir gamybos technologijų.

Ratus kartais tenka keisti. Jų  nusidėvėjimo greitis priklauso ir nuo važiavimo stiliaus. Jei važiuojant greitai mėgstama staigiai stabdyti, ratai susdėvės greitai, gali net ir deformuotis. Poliuretaniniai ratai pasižymi kietumu ir tvirtumu. Guminiai paspirtukų ratai minkštesni  ir skirti kiek mažesnio greičio paspirtukams. Pripučiami dažniausiai naudojami užmiesčio paspirtukams ir geriausiai kompensuoja vibracijas. Optimalus paspirtuko ratų skersmuo  mieste – 180 – 200 mm. Ratų kietumas žymimas A raide. Kuo skaičius greta didesnis, tuo ratas kietesnis. Kuo ratas kietesnis, tuo mažiau sukimba su paviršiumi, greičiau juda ir lėčiau dėvisi. Kietesni ratai labiau tinka jei važinėsite kietu ir lygesniu paviršiumi. Jei paviršius minkštesnis ir daugiau nelygumų, geriau tiks  minkštesni ratai.

Guoliai

Nuo guolių labai priklauso, kaip suksis ratai. Guoliai žymimi ABEC standartu, skaičiais nuo 1 iki 9. Kuo skaičius didesnis, tuo guoliai geresni ir rodo gamybos tikslumą, efektyvumą ir greitį. Tačiau šis standartas nerodo metalo kokybės. Todėl reikėtų atkreipti dėmesį į guolių gamintoją. Miesto paspirtukui rinkitės ne žemesnio kaip ABEC 5 standarto guolius.

Amortizatoriai

Norint sumažinti vibraciją paspirtukuose įrengiami amortizatoriai. Visiškai vibracijos jie nepašalina, tačiau gerokai padidina važiavimo komfortą.

Paspirtuko sulankstymo mechanizmas

Jei paspirtukas sulankstomas, tai dar labiau padidina jo kompaktiškumą. Susidėjus paspirtuką nesudėtinga bus įlipi į visuomeninį transportą, eiti žmonių minioje, atvykus į biurą pakilti liftu ir laikyti paspirtuką darbo vietoje.  Yra du pagrindiniai sudėjimo tipai: paspirtukas lenkiamas per pusę ir susideda tik vairas. Dažniausiai pasitaikantis sudėjimo mechanismas – kai paspirtukas lenkiasi ties vairo ir platformos sandūra. Populiarūs greito sudėjimo mechanizmai.

Vairas

Daugelyje paspirtukų modelių yra galimybė reguliuoti vairo aukštį fiksuojant jį tam tikrose pozicijose  arba tiksliai reguliuojant aukštį. Komfortiškam judėjimui vairas turėtų būti kiek aukščiau juosmens. Miesto paspirtukų vairo plotis siekia apie 35 cm, triukų paspirtukų vairai platesni – 50 – 55 cm.

Rankenėlės

Vienos iš geriausių rankenėlių yra guminės. Jų minkštumas ir tuo pačiu vibracijų sugėrimas labai svarbus, jei važinėjate nelygiu paviršiumi.

Stabdžiai

Visi paspirtukai turi galinį stabdį. Dažniausiai padaryta kaip sparnas – stabdis. Spaudžiant jį, stabdomas ratas. Kai kuriuose paspirtukų modeliuose įtaisyti stabdžiai ant vairo rankenėlės.